Maľba s názvom Korene hlbšie ako múry zobrazuje dva stromy oddelené múrom, ktorých korene sú navzájom prepojené. Hudec o svojej monumentálnej práci hovorí: „Medzi stromami funguje komunikačné spojenie. Prostredníctvom koreňových systémov, húb a mikroorganizmov si stromy navzájom vymieňajú informácie. Stromy nie sú osamelými jedincami, ale sú súčasťou komplexného organizmu, ktorého zložky sa navzájom podporujú. Ľudské komunity fungujú na podobných princípoch. Aj napriek múrom prebieha vzájomná komunikácia. Naše vzťahy sú dôležitejšie ako naše rozdiely.“ Dielo vo verejnom priestore Berlína vytvorené k výročiu revolučných udalostí tak symbolicky pripomína dôležitosť občianskej angažovanosti, princípov podpory a solidarity, ale aj nevyhnutnosť rešpektu k prírode.
Maľba vznikla na základe umeleckej súťaže iniciovanej Veľvyslanectvom SR v Berlíne, v spolupráci s Kunsthalle Bratislava a kurátorkou Lenkou Kukurovou a s finančnou podporou Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky. Umeleckej súťaže sa zúčastnili renomovaní súčasní slovenskí umelci a umelkyne: Radovan Čerevka a Janka Duchoňová, Jana Kapelová, Zorka Lednárová, Ilona Németh, Martin Piaček a Anetta Mona Chisa.
Veľkorozmerné umelecké dielo na fasáde Veľvyslanectva SR vo verejnom priestore nemeckej metropoly je unikátny spôsob, ako si pripomenúť výročie významných udalostí na ceste k demokracii. Slovenské veľvyslanectvo sa nachádza v blízkosti Postupimského námestia, ktoré bolo pred rokom 1989 na hranici západného a východného Berlína a bolo rozdelené Berlínskym múrom. Maľba Ota Hudeca pripomína nielen spomínaný múr, ktorý už padol, ale aj na mnohé ďalšie symbolické, či skutočné múry, ktoré stále stoja a je nutné ich zbúrať.
Na Slovensku budú mať diváci možnosť prezrieť si maľbu v zmenšenom rozmere na výstave Moc bezmocných v Kunsthalle Bratislava, ktorá sa venuje politickým témam v slovenskom a českom umení po roku 1989.
Oto Hudec (*1981, Košice) je slovenský umelec a pedagóg. Pravidelne vystavuje na Slovensku i v zahraničí. Vo svojich prácach umelec reflektuje otázky migrácie, národnostných menšín, ekológie či vplyvu globalizácie na životné prostredie.